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Herzlich willkommen auf der Unimog-Community-Website. Seit 1999 treffen sich hier die Mercedes-Benz Unimog- und MBtrac-Enthusiasten zum Meinungsaustausch und Fachsimpeln.

Spezial-Forum zur Unimog-Baureihe U 404 S.

Moderatoren: stephan, krahola

#1446
Ein anderes Problem. Der Allrad-Antrieb...

Ich sehe 3 Einstellungen auf dem Armaturenbrett, aber ich kann fühlen nur 2 Einstellungen, wenn ich den Hebel 4x4 benutze. (2x4 und 4x4, aber keine Blockierung )

was fur eine Höhe sollte ich den Hebel anheben können ?

könnte jemand meine einige Abbildungen des Hebels in die 3 positionen senden?

Oder ist der Armaturenbrett falsch? :P

mein Deutsch ist nicht gut, aber ich hoffe Sie verstehe es... ;)
#3277
Ein anderes Problem. Der Allrad-Antrieb...

Ich sehe 3 Einstellungen auf dem Armaturenbrett, aber ich kann fühlen nur 2 Einstellungen, wenn ich den Hebel 4x4 benutze. (2x4 und 4x4, aber keine Blockierung )

was fur eine Höhe sollte ich den Hebel anheben können ?

könnte jemand meine einige Abbildungen des Hebels in die 3 positionen senden?

Oder ist der Armaturenbrett falsch? :P

mein Deutsch ist nicht gut, aber ich hoffe Sie verstehe es... ;)
#13060
In english then :)

On the dashboard, there is a plaque with a schema for 3 positions : 2x4, 4x4 and locking.

The 4x4-lever of my unimog 404 has only 2 positions .... i can\'t pull it higher than the 2nd position.

Is this normal ?

I checked the front and rear lockers, and all the rods that control the lockers ... an they work. (I can control them with my hand underneat the unimog)

I have followed a long discussion on this Forum about this item ...

Some pictures of the lever in the 3 positions would be nice .. in this way i can check it with my problem ...

Kind Regards,

Peter Claes - Olvaar.be
#13300
I have taken a second look at my problem ...

When does the locker kick in ??

Are you assumed to be moving when you ingage the locker ?

Because i hear the typical crackling sound coming from my axles, and my turning circle is much bigger ... is the locker working then ?
#14847
Aaaand Yessss ...

I have fixed it !

to go from 4x4 to \"locked 4x4\" this is done by a \"slider and a spring\" (to not kill the gearboxlever) .

Rust prevented the slider to work correctly.

With the use of a hammer and lots of WD40... it gave ..

And now i can pull the lever in the upper position ... The lever will jump back as long as the front and the rear locker aren\'t ingaged.

It was rather easy !!

Thanks
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